Veel gestelde vragen

Over de pas

  • Wat is de Spakenburgse Spaarpas?
  • De Spakenburgse spaarpas is een pas en/of app waarop je punten kan sparen. Met deze punten kun jij sparen voor mooie acties, kortingen op je aankoop en belevingen bij deelnemende ondernemers. Het is een vervolg op het Wiwi botter spaarsysteem dat al sinds 2003 in Spakenburg bestaat.
  • Waar kan ik de Spakenburgse Spaarpas krijgen?
  • In eerste instantie alleen bij het servicepunt: het VVV kantoor op de Oude Schans 90. Binnenkort kan je ook bij elke deelnemende winkel of restaurant een spaarpas krijgen.
  • Wat kost de pas?
  • Voor nieuwe spaarders is de pas helemaal gratis, dit geldt ook voor spaarders die hun oude wiwi botterpas willen omzetten. Ben je een bestaande spaarder maar ben je de pas verloren of kwijtgeraakt? Dan kost de pas €2,50.
  • Ik ben mijn pas kwijt en ik ben wel geregistreerd.
  • Laat de pas dan zo snel mogelijk blokkeren. Dit kunt u doen door een email te sturen naar info@spakenburgsespaarpas.nl. Vermeld in deze mail het pasnummer, de voornaam + achternaam en het emailadres waarop de pas geregistreerd staat. Wij blokkeren de pas dan zo snel mogelijk. De punten worden overgezet op een nieuwe pas, dit kost eenmalig €2,50. Dit bedrag kan direct (alleen contant en gepast) worden betaald bij het VVV kantoor.
  • Ik ben mijn pas kwijt, maar ik ben niet geregistreerd.
  • Anonieme passen die niet geregistreerd staan komen helaas te vervallen. Omdat deze passen niet gekoppeld zijn aan gegevens kunnen wij de eigenaar helaas niet achterhalen. Daarom raden wij ieder pashouder aan om de pas zo snel mogelijk te registreren.
  • Ik heb een pas gevonden.
  • Deze kan afgegeven worden bij het VVV kantoor. Wij proberen dan de geregistreerde pashouder te contacteren en de punten veilig te stellen.
  • Kan ik ook mee sparen zonder te registreren?
  • Er kan enkel gespaard worden als je niet geregistreerd bent. Wil je punten verzilveren (uitgeven), dan moet je geregistreerd zijn.
  • Ik woon niet in Spakenburg, kan ik dan wel meesparen?
  • Ja, de pas is voor iedereen die hiervan gebruik wil maken.
  • Hoe werkt de Spakenburgse Spaarpas?
    1. Registreer je pas op de website www.spakenburgsespaarpas.nl en doe een aankoop bij een deelnemende winkelier.
    2. Laat de winkelier het puntentegoed op je pas scannen. Bij iedere besteding van € 1,- wordt 1 punt bijgeschreven.
    3. Installeer de app of kijk op de website www.spakenburgsespaarpas.nl bij mijn pas om te zien wat je puntensaldo is. Check bij acties hoeveel punten je nodig hebt om een actie te verzilveren.
  • Hoe lang is de pas geldig?
  • De pas is onbeperkt geldig.
  • Mag ik mijn pas ook uitlenen?
  • De pas is persoonsgebonden. Deelnemende winkels kunnen controleren of de pas wordt gebruikt door de pashouder zelf. Dit ook om diefstal en fraude te signaleren. Wil je de pas uitlenen, zorg dan dat je een geldig legitimatiebewijs bij je hebt van de persoon die de pas uitleent.
  • Hoe weet ik bij welke winkeliers ik punten kan sparen of inleveren?
  • Deelnemende winkeliers zijn te herkennen aan hun raamsticker en/of kenmerk bij de kassa. Op de website www.spakenburgsespaarpas.nl vindt je alle deelnemers en acties.
  • Wat biedt de app voor mogelijkheden?
  • De app laat zien van welke acties jij met jouw pas gebruik kunt maken en geeft je dezelfde informatie als de website. Via de app heb je altijd een digitale versie van jouw pas bij de hand. Wanneer je gebruik maakt van de app, hoef je jouw pas dus niet langer mee te nemen om gebruik te kunnen maken van een actie. In plaats van de pas laat je jouw telefoon zien, je kunt zo ook snel zien hoeveel punten er op je pas staan.
  • Inloggen lukt niet, wat nu?
  • Je kunt dan deelnemende ondernemers of het servicepunt om hulp vragen. Het servicepunt is bereikbaar op 033-2982156.
  • Moet de spaarpas geregistreerd worden?
  • Ja, zo kunnen we de beste service verlenen bij bijvoorbeeld gestolen of verloren passen.
  • Waarom hebben jullie mijn gegevens nodig?
  • Wij hebben je gegevens nodig om ons puntensysteem te kunnen beheren. Denk er bijvoorbeeld aan als je portemonnee gestolen is. Wij kunnen dan heel snel je punten overzetten naar een nieuwe pas.
    Ook willen we je acties toesturen die voor jou relevant zijn. Daarbij wordt er bijvoorbeeld gekeken naar geslacht of leeftijd. Wij kunnen jou dan bijvoorbeeld acties toesturen van je favoriete winkel en je zo nog meer plezier te laten beleven een het sparen met de pas.
  • Moet je alleen registreren als je een app hebt?
  • Nee, zowel met de pas als met de app moet je geregistreerd worden via de website www.spakenburgsespaarpas.nl
  • Wat doet de Spakenburgse Spaarpas organisatie met mijn gegevens?
  • De gegevens worden alleen gebruikt voor de administratie en het op de hoogte houden van (nieuwe) spaarmogelijkheden en acties. De leverancier volgt alle wettelijke richtlijnen voor de bescherming van privacy. Door in te loggen in je eigen account op de app of website kun je al je gegevens inzien en aanpassen.
  • Kan ik mijn gegevens inzien of wijzigen?
  • Door in te loggen in je eigen account op de app of website kun je al je gegevens inzien en aanpassen.
  • Wat zijn de algemene voorwaarden voor het gebruik van de Spakenburgse spaarpas?
  • Deze staan vermeld op de website onder het kopje Algemene voorwaarden.

Over de acties

  • Hoe vaak kan ik gebruik maken van een actie?
  • Dat kan de ondernemer zelf bepalen. Sommige acties zijn eenmalig te verzilveren, anderen blijven voor langere tijd of onbeperkt inwisselbaar.
  • Hoe snel moet ik mijn actie verzilveren na aankoop.
  • Sommige acties kennen een ‘houdbaarheidsdatum’, dan moet je voor die datum je aankoop verzilveren bij de desbetreffende ondernemer. Sommige acties zijn ook onbeperkt geldig, hier zit geen termijn aan gekoppeld. Dit staat vermeld in de actie zelf, je bent dus op de hoogte als je de actie verzilverd.
  • Kan ik ook gebruik maken van acties zonder pas?
  • Nee, je kan alleen gebruik maken van de acties op vertoon van je pas of de QR-code in de app.
  • Wat gebeurt er met de huidige diner-bon en CMV-bon?
  • Deze komen te vervallen. Iedere ondernemer kan zelf een vervangende actie hiervoor opzetten. De dinerbonnen zijn in te leveren tot en met december 2018. Daarna zijn deze niet meer geldig. De acties zijn te zien op www.spakenburgsespaarpas.nl op de pagina ‘acties’.
  • Hoe zit het met de acties wat betreft het dierenpark, concerten en musicals?
  • Bij het nieuwe systeem is er voor gekozen om alle punten (en dus geld) in eigen dorp te houden. Er is hier voor gekozen omdat we in eigen dorp veel te bieden hebben en de lokale economie daarmee willen stimuleren.

Over de punten

  • Blijven je oude punten geldig?
  • Je kunt tot en met december 2018 je oude pas omwisselen voor een nieuwe pas en/of app. Je oude punten worden dan overgezet. Dit kan bij het VVV kantoor op de Oude Schans 90 in Spakenburg. Eenmaal overgezet blijven je punten geldig.
  • Wie kan de punten overzetten na de inwisseldagen?
  • Dit kan bij het VVV kantoor. Het is mogelijk dat er in de toekomst wordt gewerkt aan meerdere servicepunten. Deze kunnen mogelijk ondergebracht worden bij ondernemers. Zodra dit bekend is, wordt dit vermeld op de website en andere communicatiekanalen.
  • Waar kan ik zien hoeveel punten ik heb?
  • Je kunt zien hoeveel punten je hebt met behulp van de saldochecker. Deze is vindbaar onder je accountinformatie in de app of op de website www.spakenburgsespaarpas.nl.
  • Kan ik de gespaarde punten direct gebruiken in dezelfde transactie?
  • Nee, gespaarde punten kunnen niet direct gebruikt worden in dezelfde transactie.
  • Krijg ik punten over een aankoop die ik (deels) met punten betaal?
  • Nee, je krijgt geen punten over een aankoop die (deels) met punten is betaald. Je krijgt alleen punten over het bedrag wat je werkelijk betaald.
  • Tot wanneer zijn de oude CMV bonnen geldig?
  • Tot en met december 2018 zijn de bonnen in te leveren.
  • Tot wanneer kan ik een dinerbon of CMV bon halen?
  • De CMV bon is per 2018 niet meer verkrijgbaar, deze is nog wel in te leveren tot en met december 2018. De dinerbon is verkrijgbaar tot 1 februari 2018 en ook in te leveren tot december 2018.
  • Waar kan ik punten op mijn pas besteden?
    • De punten kunnen besteed worden bij deelnemende ondernemers. Door te zorgen dat je voldoende punten hebt om de actie te kunnen verzilveren kun je gebruik maken van een actie. Deze kun je ter plekke verzilveren.
    • Voorbeeld:
    • In ruil voor 500 spaarpunten krijg je een zakje koekjes gratis. Je wil gebruik maken van deze actie:
      1. Zorg dat je voldoende punten op je pas hebt staan
      2. Zeg tegen de medewerker dat je spaarpunten wil inleveren
      3. De medewerker scant de spaarpunten van jouw spaarpas
      4. De korting is verrekend
  • Krijg ik korting met de Spakenburgse Spaarpas?
  • Je kunt punten inwisselen tegen korting en winkeliers en bedrijven kunnen extra korting geven aan houders van de spaarpas. Op welke wijze daar invulling aan wordt gegeven, is aan de creativiteit van de ondernemer. Zo veel mogelijk worden de acties vermeld op deze website www.spakenburgsespaarspas.nl of op de app. Ondernemers kunnen een geldbedrag in mindering brengen (750 punten = €5,-)

    Kortingsbedrag Aantal af te schrijven punten
    €5,00 750
    €10,00 1500
    €15,00 2250
    €20,00 3000
    €25,00 3750
  • Kan ik bij iedere ondernemer sparen én inleveren?
  • Bij het nieuwe systeem geven álle ondernemers die deelnemen punten uit én nemen punten in, dit is verplicht. Je kunt dus bij iedere deelnemer sparen en inwisselen.